6 mitybos patarimai, kurie padės pradėti sveikiau gyventi

Pasinaudoję šiais patarimais pajusite savijautos pagerėjimą, būsite energingesni, o gal netgi ir atsikratysite keletos kilogramų.

  1. Pokyčiai neateina per vieną dieną ar savaitę. Sveika mityba neturi būti alinanti ar kankinanti. Per daug savęs nevaržykite. Norint pakeisti savo mityba rekomenduojama tai daryti palaipsniui, per vieną dieną visko nepakeisite.
  2. Valgykite sąmoningai. Kasdien valgant mums trukdo daug pašalinių veiksnių. Nuo susikoncentravimo į maistą mus blaško televizorius, kompiuteris, telefonas, radijas, triukšmas. Pasistenkite valgio metu atsitraukti nuo papildomos veiklos. Taip pajusite sotumo jausmą, pajusite tikresnį maisto skonį ir didesnį pasimėgavimą pačiu maistu.
  3. Riebalų suvartojimas labai svarbus mūsų organizmui, todėl neišbraukite riebalų iš savo raciono. Riebalai ne tik suteikia energijos, bet ir padeda pasisavinti riebaluose tirpius vitaminus – A, D, E, K. Jie yra būtini žmogaus organizmo veiklai. Riebalai skirstomi į sočiuosius(gyvūninės kilmės) ir nesočiuosius (augalinės kilmės). Gyvuninės kilmės riebalų suvartojimą reikia riboti dėl juose esančio blogojo cholesterolio kiekio, augalinės kilmės riebalus reikia vartoti dažniau. Jų gausu avokaduose, riešutuose, augaliniuose aliejuose, sėklose.
  4. Valgykite reguliariai. Rekomenduojama valgyti tris kartus per dieną, esant poreikiui pridedant 1-2 užkandžius tarp valgių. Patariama tarp pagrindinių valgių nedaryti ilgesnių nei 3 val. tarpų, tai labai greitai paskatina persivalgyti. Užkandžiai puikus pasirinkimas, kaip išlikti sotiems iki pagrindinių valgių ir nepersivalgyti.
  5. Rinkitės įvairų maistą. Kasdien į savo mitybos racioną įtraukite skirtingas maistines grupes: grūdines kultūras, daržoves, vaisius, pieno produktus, liesą mėsą, žuvį, riešutus, sėklas, kiaušinius.
  6. Valgykite daug daržovių. Prie kiekvieno savo pagrindinio patiekalo įtraukite daržovių. Kuo daugiau – tuo geriau. Daržovių vartojimas mityboje beveik neribojamas, jose gausiu vitaminų, mineralinių medžiagų, kurios būtinos mūsų organizmui funkcionuoti. Todėl daržovių vartojimas labai svarbus, norint mūsų organizmą išlaikyti sveiką.

Pasitikime vasarą sveiki ir energingi!

Visuomenės sveikatos specialistė, vykdantis visuomenės sveikatos stiprinimą sveikos mitybos skatinimo srityje Mantvilė Matuzevičiūtė