Fizinio aktyvumo rekomendacijos karantino laikotarpiu

Sveikatos apsaugos ministerija, siekdama, kad karantino metu gyventojų fizinė sveikata būtų maksimaliai išsaugota, teikia fizinio aktyvumo rekomendacijas. Pasinaudokite šiais paprastais patarimais, kad sumažintumėte fizinio pasyvumo trukmę ir padidintumėte fizinės veiklos apimtis.

  1. Pasitelkite internetą ar specializuotą literatūrą

Interneto platybėse galime rasti įdomios, fizinį pajėgumą ir poreikius atitinkančios fizinio aktyvumo veiklos, tik labai svarbu naudotis patikimais, mokslu grįstais informacijos šaltiniais. Prieš pasirinkdami fizinio aktyvumo veiklą, būtinai įvertinkite savo fizinį pasirengimą, nesirinkite sudėtingų, specialistų priežiūros reikalaujančių fizinių pratimų.

  1. Pasirūpinkite reikalingomis priemonėmis

Susidarykite savo įrangos sąrašą pagal tai, kuo ketinate užsiimti ir kokią fizinio aktyvumo rūšį labiausiai mėgstate. Svarbiausia, kad pasirinkta veikla teiktų malonumą, pasitenkinimą ir būtų jums įdomi.

  1. Paskirkite tikslų laiką savo treniruotei

Rekomenduojama treniruotei skirti nuolatinį laiką. Skirkite apie 1 valandą laiko, kad neskubėdami viską atliktumėte, ką esate numatę. Minimali mankštos trukmė suaugusiems yra 30 minučių, o vaikams – 60 minučių.

  1. Būtinai mankštinkitės bent kelis kartus per savaitę

Trijų vidutinio intensyvumo treniruočių per savaitę užtenka sveikatai palaikyti, bet kur kas geriau būtų tą daryti kasdien, nes taip greičiau ir lengviau suformuosite naują, sveikatai naudingą įprotį. Nusistatykite realius asmeninius tikslus, kurių norite pasiekti. Jie neturi būti pernelyg aukšti ar neįveikiami.

  1. Kai žiūrite televizorių, darykite tai aktyviai judėdami

Jeigu namuose esate ypač užimti ir negalite skirti specialaus laiko mankštai, pabandykite būti fiziškai aktyviais kitais būdais, pavyzdžiui: žiūrėdami televizorių žingsniuokite vietoje, sukite gimnastikos lanką, atlikite pasirinktus nesudėtingus pratimus sėdėdami ant gimnastikos kamuolio, minkite stacionaraus dviračio pedalus ir pan.

  1. Naujai pažvelkite į paprastus namų ruošos darbus

Visi įprasti namų ruošos ar ūkio darbai yra naudinga fizinė veikla, laikantis saugumo taisyklių karantino metu (pvz. skalbimas, lyginimas, maisto gamyba, įvairiausi darbai sode ar darže ir kt.).

  1. Aktyviai leiskite laisvalaikį su šeima.

Vaikams fizinis aktyvumas taps svarbus matant, kad jis svarbus ir malonus mamai ir tėčiui. Šeimos įpročiai ir vertybės išlieka visam gyvenimui. Jei vaikai reguliariai nelanko treniruočių, būtina sistemingai jiems suteikti kitų fiziškai aktyvių veiklų

  1. Visada galvokite apie mankštinimąsi kaip apie būtiną ir svarbų užsiėmimą

Atminkite, fizinis aktyvumas lemia geresnę sveikatą, tobulina kūno formas, padeda išvengti lėtinių neinfekcinių ligų išsivystymo bei sukuria teigiamų emocijų.

Daugiau skaitykite:

http://sam.lrv.lt/uploads/sam/documents/files/KORONA/Fizinio%20aktyvumo%20rekomendacijos.pdf