Fizinio aktyvumo rekomendacijos vaikams ir paaugliams karantino laikotarpiu

Visi vaikai ir paaugliai karantino laikotarpiu kasdien turi būti fiziškai aktyvūs ne mažiau kaip 60 min., tačiau dienos fizinio aktyvumo norma gali būti pasiekta, pavyzdžiui, per du kartus po 30 min. ar net per tris kartis po 20 min. Visa vaikų ir paauglių fizinė veikla turi būti kuo įvairesnė, kad sudarytų optimalias galimybes vystytis fizinėms ypatybėms, tokioms, kaip ištvermė, raumenų jėga, lankstumas, greitumas, vikrumas, reakcija, pusiausvyra ir koordinacija. Vaikams ir paaugliams rekomenduojami pratimai, kurie stiprina raumenis, didina jų jėga ir kaulų tvirtumą bei tankį. Tai judėjimas, kurio metu yra įveikiamas pasipriešinimas. Pavyzdžiui šokinėjimas, įvairių kliūčių perlipimas, fiziniai pratimai su savo svoriu, užduočių atlikimas laikui ir kt.

Siekiant padidinti vaikų ir paauglių fizinį aktyvumą, būtina riboti laiką, praleidžiama žiūrint televizorių, naudojantis kompiuteriu ar išmaniuoju telefonu (vaikams nuo 6 iki 11 metų) iki 1 val. per dieną, o paaugliams (nuo 12 iki 17 metų) iki 2 val. per dieną.

Vaikams ir paaugliams itin svarbi socialinė ir emocinė aplinka, kuri sukuria malonumo ir džiaugsmo, pasitenkinimo savimi bei fizine veikla atmosferą. Todėl į fizinę veiklą turėtų įsitraukti visa šeima ir taip vieni kitus palaikyti. Patartina pasidalinti darbus šeimoje arba  visiems kartu susitvarkyti namus, gaminti maistą, išsiskalbti, nuplauti automobilį, pavedžioti šunį lauke, dirbti sode, darže, ūkyje ir kt. Pasyvaus laisvalaikio metu kartu su šeima užsiimkite pažintine veikla, pavyzdžiui stalo žaidimais.

Daugiau informacijos:

https://sam.lrv.lt/uploads/sam/documents/files/FIZINIO_AKTYVUMO_REKOMENDACIJOS_(1).pdfFIZINIO AKTYVUMO REKOMENDACIJOS VAIKAMS I1