Fizinis aktyvumas, sveika mityba, tabako atsisakymas – puikūs keliai į sveiką širdį

Gruodžio 6 d. popietę Panevėžio miesto TAU ŠKL ir CD sveikatos stiprinimo programos dalyviai ir svečiai klausėsi gydytojo kardiologo Tomo Vasyliaus paskaitos, kaip sveikesnė gyvensena gali padėti išvengti ar atitolinti širdies ligas.
Pasak gydytojo, seniai žinomi širdies ir kraujagyslių ligų prevencijos būdai, tokie kaip pakankamas fizinis aktyvumas, sveika mityba, tabako atsisakymas – yra puikūs keliai į sveiką širdį.
Profilaktikos priemonės, kurias rekomendavo gydytojas.
Pagrindinė širdies ir kraujagyslių ligų profilaktikos priemonė – rizikos veiksnių koregavimas:
♥️ Fizinis aktyvumas, judėjimas, reguliari mankšta mažina bendrojo cholesterolio, „blogojo“ mažo tankio lipoproteinų (MTL) cholesterolio ir trigliceridų kiekį kraujyje, didina „gerojo“ didelio tankio lipoproteinų (DTL) cholesterolio kiekį, mažina insulino rezistenciją, gerina gliukozės toleranciją, apsaugo nuo metabolinio sindromo, antro tipo cukrinio diabeto, teigiamai veikia krešėjimo sistemą, padeda reguliuoti arterinį kraujospūdį, treniruoja ir stiprina širdies raumenį, didina koronarinių arterijų spindį.
♥️ Ilgalaikis stresas, depresija yra vienas svarbiausių hipertoninės, koronarinės širdies ligos, aterosklerozės rizikos veiksnių. Padėti gali fizinis darbas, mankšta, sportas, bendravimas su Jums maloniais žmonėmis, atsipalaidavimo pertraukėlės keletą kartų per dieną, muzika, hobi, miegas, vandens procedūros. Jeigu pats ar su aplinkinių pagalba nepajėgiate įveikti streso, nebijokite kreiptis į psichologą ar psichoterapeutą.
♥️ Mesti rūkyti. Rūkantieji labai rizikuoja susirgti ateroskleroze ir jos sukeltomis ligomis. Nuo koronarinės širdies ligos, insulto jie daug dažniau miršta. Nikotinas priverčia širdį greičiau plakti, o kraujagysles – spazmuoti, todėl padidina kraujospūdį. Rūkymas padidina kenksmingą kitų rizikos veiksnių poveikį širdžiai ir kraujagyslėms – kraujo riebalų (lipidų), cukrinio diabeto, padidėjusio kraujospūdžio. Jis mažina „gerąjį“ didelio tankio lipoproteinų (DTL) cholesterolį, didina „blogąjį“ mažo tankio lipoproteinų (MTL) cholesterolį ir trigliceridus. Rūkymas taip pat skatina kraujo krešėjimą, greitina trombocitų (krešėjimo ląstelių) sulipimą. Rūkančių žmonių kraujyje daugiau fibrinogeno, kuris kartu su trombocitais formuoja kraujo krešulį, taip pat daugiau homocisteino. Tai labai padidina miokardo infarkto riziką.
♥️ Tinkama mityba – nevalgyti riebiai, saldžiai, gausiai, ypač vakarais.
♥️ Tinkamai gydyti padidėjusį arterinį kraujospūdį. Hipertenzija turi būti gydoma pastoviai, o ne pripuolamai.
♥️ Gydyti dislipidemiją (padidėjusį cholesterolio ir kitų kraujo riebalų, arba lipidų, kiekį kraujyje ar sutrikusį jų santykį).
♥️ Tinkamas cukrinio diabeto gydymas.
♥️ Ypatingai svarbu atlikti profilaktinius širdies tyrimus, ypač sulaukus 40 metų.