Kaip nustoti užkandžiauti ir maitintis sveikai?

Ar dažnai valgote/užkandžiaujate nesąmoningai? Ar dažnai net nepastebite, kaip jūsų spintelėse esantys užkandžiai suvalgomi, užklupus emocijoms? Emocinis valgymas yra viena didžiausių problemų, su kuria susiduria labai daug žmonių kasdien. Laikantis kelių paprastų taisyklių galime lengvai atsiriboti nuo emocinio valgymo ir leisti sau mėgautis sveika mityba:

  1. Nuspręskite ką valgysite kasdien. Ryte atsikėlus ir apgalvojus tai, ką šiandien valgysite pusryčiams, pietums, vakarienei ir užkandžiams, lengviau išlaikysime savo mitybos rutiną. Valgysime numatytais kiekiais ir paprasčiau laikysimes savo užsibrėžtų tikslų.
  2. Gerkite vandenį. Išlaikant skysčių balansą kūne jausimės energingesni ir lengviau kontroliuosime alkio jausmą. Norint atskirti ar norime valgyti ar tai tiesiog emocijos, kurios nori būti pamaitintos, rekomenduojama išgerti 1-2 stiklines vandens ir pajusti ar praėjo alkio jausmas ar vis tik jau metas valgiui.
  3. Pirkite vienos porcijos užkandžius. Apsipirkinėjant parduotuvėse atliekame atsakingiausią darbą sveikos mitybos kelyje. Renkantis užkandžius rekomenduojama pasirinkti vieno užkandžio pakuotėje esantį produktą. Dažnai esame įpratę suvalgyti tiek, kiek yra pakuotėje, todėl nusipirkus 3 batonėlius vienoje pakuotėje, didžiausia tikimybė, jog visus juos ir suvalgysime.
  4. Raskite sveikesnių alternatyvų produktams, kurių labai norite. Jeigu nuolat norisi užkandžiauti saldumynais, perkate bandeles, keksiukus, tikrai galite pasigaminti šių produktų sveikesnes alternatyvas. Pasirinkusarpasgaminussveikesnesnorimų produktų alternatyvas patenkinsime savo skonio receptorius ir išliksime sveikatos kelyje.
  5. Paklauskite savęs, ar tikrai esate alkani. Dažnai užklupus emocijoms ieškome paguodos maiste, bandome nusiraminti valgant. Atėjus staigiam norui užkandžiauti pagalvokime ar tai emocijos, kurios mus atvedė prie maisto, ar mes esame alkani. Geriausias būdas atpažinti emocijas – įsiklausyti į save.

Kuo labiau sulėtinsite tempą, įsiklausysite į organizmo poreikius, pajausite, kokio užkandžio norite ir mėgausitės jį valgydami, tuo bus lengviau laikytis sveikos mitybos principų ir liautis nesąmoningai užkandžiavus.