Mitybos rekomendacijos sušilus orams

Esant dideliam karščiui dažnai prarandame apetitą, jaučiame nuovargį ir vangumą. Kaip maitintis, kad ir karščiausią vasaros dieną jaustumėtės energingi ir žvalūs?

5 taisyklės, kurios padės net ir pačią karščiausią dieną jaustis puikiai:

  1. Svarbiausias ir daugiausiai kalorijų turintis maistas, turėtų būti valgomas pirmoje dienos pusėje, geriausia pusryčių metu. Taip būsime užtikrinti pakankamu energijos kiekiu ir gera savijauta jau nuo pat ryto.
  2. Vartoti lengvai virškinamą maistą. Aukšta temperatūra lauke žmogaus organizmui sukelia daug įvairių procesų, jis bando kūną atvėsinti išskirdamas prakaitą ir taip palaikydamas normalią kūno temperatūrą. Tam atlikti naudojama energija, gaunama su maistu. Jeigu maitinamės sunkiai virškinamu maistu (riebia mėsa, miltiniais patiekalais, saldumynais ir kt.), kūnas dalį energijos atiduoda virškinimo procesams vykdyti ir tuomet jaučiames pavargę, mieguisti, dingsta mūsų žvalumas. Todėl valgydami šviežią, lengvą maistą (salotas, sriubas, vaisius, uogas ir tt. ), padėsime sau jaustis energingesniais ir neapkrausim organizmo papildomu darbu.
  3. Didžiausią dėmesį mityboje skirkite sezoniniams maisto produktams. Vasaros pradžioje atsiranda daug sezoninių vaisių, uogų, kiek vėliau ir daržovių, labai svarbu rinktis tokius produktus, nes juose gausu mums reikalingų vitaminų, mineralų ir organinių medžiagų. Taip pat, sezoninis maistas turi mažiausiai toksinų, kadangi maisto produktai neturi būti nokinami, ar veikiami įvairių chemikalų papildomai tam, kad atrodytų švieži ir tinkami vartoti. Jeigu yra galimybė, norint užtikrinti maisto produktų patikimumą, patariama sezoninį maistą augintis patiems, ar įsigyti iš vietinių ūkininkų.
  4. Nuolatos gerti vandenį. Kasdien vidutiniškai netenkame maždaug 2,8 l skysčių. 100 ml – 200 ml prarandame vien per kojų padus. 400 ml – 800 ml prarandam kvėpuojant, kadangi plaučiai visada turi būti sudrėkinti. Prakaituojant prarandame apie 400 ml skysčių, o su šlapimu pašalinam apie 1,5 l. Esant dideliam karščiui vanduo labai greitai pašalinamas iš mūsų organizmo, nes greičiau vyksta termoreguliaciniai procesai, todėl mums gyvybiškai svarbu nuolat savo organizmą aprūpinti vandeniu.

       Rekomenduojama mažiausia paros vandens norma yra maždaug 30 ml vienam kūno kilogramui. Patariama išgerti stiklinę vandens prieš einant miegoti ir vos tik atsikėlus, kadangi miegant organizmas natūraliai išeikvoja skysčių. Stenkitės gurkšnoti vandenį visą dieną, tai geriau nei išgerti 2 stiklines iš karto, kadangi organizmas turi daugiau laiko jį įsisavinti ir tai sukels mažiau streso jūsų širdžiai, ypač, jei sergate širdies liga.

Nelaukite, kol ištrokšite, kadangi troškulį pajuntate jau netekus nemažai skysčių ir atsiradus skysčių disbalansui organizme.

Vanduo atlieka ir daugelį kitų svarbių funkcijų mūsų organizme:

  • Vanduo perneša svarbiausias medžiagas į ląsteles, tai yra deguonį, vitaminus, mineralus ir gliukozę.
  • Jis pašalina nereikalingas medžiagas iš organizmo, tokias kaip toksinai.
  • Vanduo dalyvauja biocheminiame skaidyme, kai mes valgome ir transportuoja maistines medžiagas.
  • Sureguliuoja kūno temperatūrą.
  • Vanduo sutepa sąnarius.
  • Jis taip pat veikia amortizatorius mūsų akims, smegenims ir stuburo smegenims.
  1. Atsižvelgti į druskos kiekį savo mityboje. Pakilus temperatūrai lauke kūnas aktyviai vykdo termoreguliacijos procesus, tuomet organizmas išskyria prakaitą iš kūno. Gausiai prakaituojant prarandame mineralinių medžiagų, tarp jų ir druskos, jos prarandame ir su šlapimu, kadangi vandens išgeriame daugiau. Todėl sušilus orui rekomenduojama šiek tiek padidinti druskos kiekį mityboje.

Atminkite, kad subalansuotai ir saikingai valgyti galime viską, svarbiausia nesustoti mėgautis gyvenimu!