Rugsėjo 22 d. Panevėžyje buvo pristatyta nauja pėsčiųjų sveikatingumo trasa #walk15 programėlėje

Rugsėjo 22 d. PANEVĖŽYJE buvo pristatyta nauja pėsčiųjų sveikatingumo trasa #walk15 programėlėje
#Panevėžiomiestosavivaldybėsvisuomenėssveikatosbiuras kvietė panevėžiečius aktyviai pajudėti Kultūros ir poilsio parke.
Keliaudami 5 km trasa, ėjimo dalyviai susipažino su įgarsintais informaciniais sveikatinimo punktais, kuriuose vyko aktyvi veikla.
Įveikus trasą, visi buvo apdovanoti dalyvio medaliais, atminimo dovanėlėmis.
Renginio metu vyko AVON ir UAB „Via unica“ įsteigtų prizų loterija, o UAB „AR Maistas“ vaišino „Saulės grūdo“ trapučiais, Panevėžio jaunuolių dienos centro projektas #Solidarumokava – kava, gaiviais gėrimais.
Nuoširdžiai dėkojame renginio partneriams:
Panevėžio klubas „Dviračiai“, UAB „Via unica“, asociacija „Visada su sportu“, UAB „AR Maistas“, Panevėžio jaunuolių dienos centro projektas „Solidarumo kava“, sporto ir sveikatingumo klubas „Impuls“, IĮ „Jurgitėlės amatai“, Vaikų žaidimo kambarys „Sraigė“, Aukštaičių-Žemaičių bendruomenė, Panevėžio šunų dresavimo mokykla „Mano Bestas“, VšĮ „Panevėžio tenisas“, Rimantui Kielai, Daugvydui Staniūnui, Tadui Kontautui, Pauliaus komandai.
Programa finansuojama Panevėžio miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis.

SVEIKATINGUMO TRASA

Trasos aprašymas

Eidami 5 km trasa Panevėžio kultūros ir poilsio parke, susipažinsite su pagrindiniais sveikatingumo principais bei sužinosite, kokių įdomių, kiekvienam pagal poreikius tinkančių, parko erdvių galima atrasti šiame išskirtiniame gamtos kampelyje.

Trasos tikslas

Ši trasa nukreips Jus tinkama sveikatingumo linkme ir pateiks pagrindinius principus, padėsiančias susikurti geresnės savijautos pamatus. Tad pirmyn į trasą!

Šiek tiek informacijos apie parką 

Parke yra net keturi įėjimai, kuriems suteikti keturių metų laikų pavadinimai: Rudens, Žiemos, Pavasario ir Vasaros. Parko takai patogūs ne tik vaikščioti, bėgioti, bet ir važiuoti dviračiais, riedučiais ir paspirtukais, tėveliams su vaikais vežimėliuose bei neįgaliesiems. Čia atrasite ne tik žaidimų, gimnastikos, krepšinio aikštelių, bet ir teniso kortus, Disk golfą, kurį susirenka žaisti ne tik Lietuvos, bet ir kaimyninių šalių žaidėjai. Kultūros ir poilsio parkas padalytas į aktyvaus bei ramaus poilsio erdves, tad kiekvienas lengvai pagal poreikius atras sau tinkantį kampelį!

Sveikos gyvensenos principai

Gyvenimas – brangiausias turtas, dėl to labai svarbu pasirūpinti gyvenimo kokybe. Tai gali padėti padaryti gyvenant pagal sveikos gyvensenos principus.

Traumų ir sužalojimų prevencija – svarbu norint išlikti sveikam. Saugokite save bei vienas kitą – važinėkite bei vaikščiokite atsargiai, pamatę pavojingą elgesį – sustabdykite tai.

Asmens higiena – būtinas sveikos gyvensenos principas, kuris padeda išsaugoti savo ir kitų sveikatą bei sukurti tinkamus higieninio elgesio įpročius.

Jūsų psichinė sveikata yra neatsiejama Jūsų geros savijautos dalis. Kasdien įsivertinkite, kaip jaučiatės, kas sukelia tokius jausmus, kaip galite sau padėti išbūti su tais jausmais?

Savo jausmus padeda suprasti pokalbis su draugu, maloniu nepažįstamuoju, profesionalu arba su savimi. Jums gali padėti  ir Programėlės:

,,Atsipūsk“ https://play.google.com/store/apps/details?id=lt.pkg.app.atsipusk&hl=en

https://apps.apple.com/lt/app/atsip%C5%ABsk/id1307250510

,,Ramu“

https://nerimoklinika.lt/ramu/

,,Pagalba sau“

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sam.pagalbasau

,,Antistresiniai pratimai“

https://play.google.com/store/apps/details?id=lt.mpk.mpk&hl=lt

O gal išbandysite dar kažką savo psichinei sveikatai pagerinti? Linkime atrasti Jums labiausiai tinkantį būdą nuraminti mintis ir geriau suprasti savo jausmus.

Gerai savijautai itin svarbus kokybiškas miegas. Pamąstykite, ką galite padaryti, kad miegas taptų gilesnis ir kokybiškesnis. 8–9 valandos miego daro stebuklus.

Sveika mityba – vienas iš sveikos gyvensenos komponentų, kuris neabejotinai padeda jaustis geriau. Subalansavę mitybą – sportuokite! Fizinis aktyvumas ne tik nuramina mintis, gerina miegą, bet ir išskiria laimės hormoną.

Visi šie sveikos gyvensenos principai papildo vienas kitą, gerina Jūsų gyvenimo kokybę ir yra visiškai nemokami.

Medžių ir žmogaus draugystė

Būnant gamtoje Jūsų kūnas atsigauna tiek fiziškai, tiek emociškai. Akimirką sustokite ir apsidairykite (pauzė) Giliai įkvėpkite ir iškvėpkite. (pauzė) Aplink mus – ramybės ir stiprybės šaltiniai – medžiai. Žmogus nuolat skubantis, judantis, o medžiai – ne – jie stovi vietoje. Prieikite arčiau medžių ir pabūkite šalia jų, apsikabinkite, pasisemkite jų skleidžiamos ramybės ir stiprybės. Beje, ar žinojote, kad Japonijoje yra miško terapijos praktika, kurios tikslas – visomis savo juslėmis panirti į buvimą miške ir leisti kūnui, be jokių elektronikos priemonių, būti pagrindiniu gidu stebint ir nagrinėjant mišką.

#walk15 iniciatyva taršai mažinti

Siekdami mažinti CO2 išmetimą į aplinką, įsijunkite#walk15 programėlę ir pamatysite, kiek nuėjote žingsnių ir kiek virtualių medžių „užauginote“! Virtualūs medžiai leidžia matyti, kiek mūsų kasdieniai veiksmai turi įtakos aplinkai. Nuėję 5 km atstumą, t. y. 6 tūkst. žingsnių, programėlėje „užauginsime“ 25 virtualius medžius. Šis skaičius atitinka tikrų medžių skaičių, kuriuos mes įdarbintume, 5 km atstumą įveikę automobiliu.

Dažniau darykite tai, kas teikia džiaugsmo!

Bandykite rasti bent dalį savo laiko mėgstamai veiklai. Galbūt tai pasivaikščiojimas parke, buvimas su šeima, ar mezgimas – skirkite laiko tam, kas Jus labiausiai džiugina ir suteikia pilnatvės jausmą! Galbūt tai taps Jūsų varomoji jėga ir savo veikla įkvėpsite kitus, taip subursite žmones, save galėsite realizuoti darydami tai, kas Jums patinka labiausiai.

Vaikščiojimo nauda

Reguliari fizinė veikla – tai neatsiejama geros savijautos dalis, o ėjimas yra viena natūraliausių fizinio aktyvumo formų. Todėl reguliarus žingsniavimas, bet kokiu, jums patogiu tempu, tai vienas paprasčiausių būdų rūpintis savo sveikata.

Vaikščiojimas pėsčiomis mažina nuovargį, suteikia energijos, stimuliuoja protinę veiklą, mažina stresą, skatina medžiagų apykaitą.

Vaikštant dirba visas žmogaus kūnas, organizmo sistemos geriau aprūpinamos deguonimi, stiprinama imuninė sistema,  gerinama laikysena ir pusiausvyra, didinama fizinė ištvermė.

Predėkite nuo trumpų pasivaikščiojimų, po truputi juos ilginkite ir greitai pastebėsite, kad lengvai įveikiate sveikatos specialistų rekomenduojamus 10 000 žingsnių kasdien.

 

Draugiška aplinka augintiniams

Dažniau pasidžiaukime augintiniais. Ne veltui yra sakoma, kad šuo – geriausias žmogaus draugas. Ar pastebite, kaip jis jaučia Jūsų nuotaiką ir emocinę būseną? Gyvendami su keturkoju, Jūs tampate fiziškai aktyvesni. Tad, jeigu vaikščioti ar leisti į žygius vienam liūdna – įsigykite augintinį.

Pažaiskime žaidimą, kas ištvermingesnis

Užduotys:

  1. Kvėpavimo sulaikymas
  2. Stovėjimas ant vienos kojos
  3. Kabojimas ant vienos rankos
  4. Nemirksėjimo testas

Grūdinimosi abėcėlė

Žymiausias Antikos laikų gydytojas – „medicinos tėvas“ Hipokratas, gyveno 110 metų ir taip pat propagavo grūdinimąsi. Jei nutarėte grūdintis, įvertinkite savo sveikatą, neskubėkite, gal Jums patiks tik palaipsniui mažinti šilto dušo temperatūrą, o gal mažiau apsirengę išeisite pabėgioti ar dažniau vėdinsite patalpas. Svarbiausia, nusiteikite pozityviai, kiekvienas procesas turi teikti malonumą.

Amfiteatras

Jūs tik pasižiūrėkite, kokia nuostabi parko erdvė, skirta meno ir muzikos pasirodymams. Ateiti ir čia po atviru dangumi pasiklausyti gyvos muzikos – tai tikra atgaiva širdžiai. Ne paslaptis, jog atlikus mokslinius tyrimus, ir vaikams, ir suaugusiesiems buvo nustatytas teigiamas muzikos poveikis. Teigiamos emocijos užplūsta klausantis Johano Sebastiano Bacho, Džozefo Haidno, Volfgango Amadėjaus Mocarto kūrinių. Pabandykite iš naujo atrasti klasikinės muzikos grožį ir pastebėkite, kaip keičiasi Jūsų miego ir koncentracijos darbe kokybė.

Šaltinėlis

Svarbiausia profilaktinė priemonė norint išvengti susirgimo užkrečiamomis ligomis – rankų plovimas. Tinkamas rankų plovimas sumažina viduriavimo tikimybę ir sergamumą viršutinių kvėpavimo takų ligomis.

Norint, kad rankų plovimas iš tikrųjų veiktų, su muilu jas plauti reiktų itin dažnai: prieš valgį ir po valgio, pasinaudojus tualetu, grįžus iš lauko, kiemo, daržo ar sodo, pasinaudojus visuomeniniu transportu, pabendravus su sergančiu žmogumi, kosint, čiaudint, pažaidus su gyvūnais.
Būtina prisiminti aukštus infekcijų kontrolės bei rankų higienos standartus, jų besąlygiškai laikytis, saugoti ne tik savo ir aplinkinių sveikatą, bet ir gyvybę. Prisiminkite rankų plovimo instrukciją:

https://www.youtube.com/watch?v=KUJiE6BSjyM

Visi kartu galime pabandyti pakartoti judesius, kurie garantuos, jog rankos bus švarios.

Nagi, pabandom? Pirmyn!

Apžvalgos aikštelė

Pastebėkite, kaip jauku ir gera leisti laiką parke vaikščiojant bei stebint aplinką. Tai itin naudingas laikas mūsų organizmui – mes esame fiziškai aktyvesni, mūsų nuotaika pagerėja. Įsiklausykite paukščių čiulbėjimo, stebėkite ir pabandykite atpažinti paukščius pagal jų išvaizdą ir giesmę – tai įdomus užsiėmimas leidžiant laiką parke vienam, su draugais ar su šeima. Štai keletas garso įrašų: paklausykite ir pabandykite atpažinti, kokie tai paukščiai:

Juodoji meleta, Pilkoji pečialinda, Pilkoji musinukė.

Šeimos erdvė

Šeima yra vertybė, kuriai svarbu kurti darnius tarpusavio santykius tarp tėvų ir vaikų. Bendraukite kokybiškai su vaiku: pasitikėkite juo, išgirskite savo vaiką, padėkite jam, kai jam reikia pagalbos ir leiskite jam bandyti spręsti iškilusius sunkumus pačiam. Taip padėsite jam užaugti savarankišku, pasitikinčiu savimi ir aplinka, atsakingu ir geru žmogumi.

Tobulų tėvų nebūna, tačiau būkite savo vaikui geriausiais tėvais kokiais galite – žaiskite su jais, linksminkitės kartu, tiesiog mėgaukitės praleistu laiku su savo šeima.

Žaidimų aikštelė

Erdvė, kur tėveliai gali jaustis ramūs, jog jų vaikai žaidžia saugioje aplinkoje ir visuomet žino, kur jie yra. Tai didžiausia vaikų ir jaunimo susibūrimo vieta. Tik pasižiūrėkite, kaip šioje erdvėje viskas subalansuota: kol žaidžia vaikai, tėvai ar seneliai gali prisėsti ant suolelių. Po žaidimų ištroškę vaikai gali atsigaivinti vandeniu iš specialių lauko gertuvių. Fontanas neleis perkaisti karštomis vasaros dienomis.

Paprasti patarimai, kaip išsaugoti sveikas akis

Pajutę akių įtampą, lėtai pamirksėkite, nukreipkite žvilgsnį į tolį: dangų, žolę, medžius. Pasižvalgykite į debesis, lėktuvus, paukščius, krintančius lapus. Pamirkčiokite bent šimtą kartų. Dirbdami kompiuteriu ar skaitydami knygą, kas pusvalandį darykite kelių minučių akių poilsio pertrauką: pažiūrėkite į lubas, paskui į grindis, į šonus, į dešinįjį viršutinį kambario kampą ir į kairįjį apatinį kampą bei atvirkščiai; į arti esantį tašką, tada – į tolį. Valgykite migdolų, morkų, pomidorų, bruknių, erškėtuogių bei šermukšnių uogų, įvairių žalumynų. Vartokite maisto papildų, kurių sudėtyje yra mėlynių ekstrakto ir liuteino.

Sveika širdis – laimingas gyvenimas

„Širdis yra geriausias vadovas“ – sakė garsus XIX a. prancūzų rašytojas Onorė de Balzakas. Veikiausiai jis teisus, tačiau širdis rodys teisingą kelią tik tuomet, jeigu bus sveika. Kaip gi rūpintis savo širdimi, kad galėtume nevaržomai džiaugtis gyvenimu ir išvengtume širdies ligų? Mažiau streso – po darbų atsipalaiduokite, išmėginkite meditaciją, kvėpavimo pratimus, stenkitės nedirbti viršvalandžių, o laisvadieniais pakeiskite aplinką. Kasdien būkite aktyvūs – nesudėtinga mankšta gerina fizinę ir emocinę savijautą. Skirkite dėmesį mitybai – mitybos specialistai rekomenduoja ankštinių daržovių, kurios padeda sumažinti „blogojo cholesterolio“ kiekį, yra turtingos skaidulomis, baltymais ir antioksidantais, taip pat mėgautis Omega-3 riebalų rūgščių turtingais produktais (pavyzdžiui, žuvimi, riešutais). Atsisveikinkite su žalingais įpročiais ir nepamirškite profilaktikos!

Kur kreiptis žmogui, jei nori sveikai gyventi, bet nežino, nuo ko pradėti? Kur gauti patikimų žinių ir profesionalias konsultacijas? Panevėžio miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras organizuoja sveikatos stiprinimo programą, skirtą širdies ir kraujagyslių ligų bei cukrinio diabeto profilaktikai. Geriausias laikas rūpintis savo širdimi – jau dabar!

,,Rakto skylutė“ – sveikatai palankesni maisto produktai

Gerinant gyventojų sveikatą ir mitybą buvo įsteigta sveikatai palankesnių maisto produktų ženklinimo simboliu „Rakto skylutė“ sistema, kurios tikslas padėti vartotojams lengviau išsirinkti maisto produktus tarp kitų tos pačios grupės maisto produktų. Tai įprasti produktai, tačiau juose mažiau įdėta cukraus, druskos, sočiųjų riebalų, transriebalų, nėra maisto saldiklių, o grūdų turinčiuose gaminiuose išsaugota daugiau maistinių skaidulų.

Finišas

Sveikas gyvenimo būdas, tai – daugiau jėgų, daugiau noro, daugiau šypsenų ir daugiau galimybių pasiekti užsibrėžtų tikslų. Svarbu, kad gera savijauta taptų pagrindine kasdienio laimingo gyvenimo varomąja jėga. Ugdykime atsakomybę už savo ir kitų sveikatą. Aktyviai leiskime laisvalaikį, bendraukime, ugdykime įgūdžius bei vertybes, reikiamas sveikai gyvensenai.

Iššūkis

Ar priimsite iššūkį ir sutiksite 2 savaites kiekvieną dieną ateiti į parką pasivaikščioti, pabėgioti ar pasivažinėti dviračiu šiuo maršrutu? Mes garantuojame, kad tai bus tikras energijos ir produktyvumo užtaisas. Priimkite šį iššūkį ir tai taps puikia Jūsų rutina geros savijautos link!

Atsisiųskite #walk15 programėlę – iš App Store Gauti iš Google Play