Žingsniai geros savijautos link vyresniame amžiuje. Nuo ko pradėti?

Fizinis krūvis turi būti dozuojamas atsižvelgiant į daugelį sveikatai svarbių veiksnių. Jeigu esate sveiki ir į dienotvarkę įtrauksite pasivaikščiojimus spartesniu žingsniu, jums pakaks stebėti pulsą ir savijautą. Tačiau gyvenimo būdą keičiant iš esmės ir imantis intensyvių treniruočių, ypač jeigu jūsų kraujospūdis yra padidėjęs, būtina pasitarti su specialistais. Įvertinę sveikatos būklę, amžių, svorį, fizinį pajėgumą, specialistai rekomenduos tinkamą, individualų fizinio aktyvumo planą.
Prieš pradėdami mankštintis, atsakykite sau į šiuos klausimus:
– Ar gydytojas yra sakęs, jog jūsų širdies ritmas yra sutrikęs?
– Ar jus dažnai vargina krūtinės skausmai?
– Ar dažnai jus vargina galvos svaigimas?
– Ar medikai yra nustatę, jog jūsų kraujospūdis yra padidintas?
– Ar gydytojas yra minėjęs, jog sergate kaulų ar sąnarių ligomis, kurios gali paūmėti (pavyzdžiui, artritas) atliekant fizinius pratimus?
– Ar jūs esate vyresni nei 65 metų ir niekada nesimankštinote?
– Ar jūs reguliariai vartojate vaistų nuo kraujospūdžio?
– Ar yra kokia nors kita čia nepaminėta medicininė problema, dėl kurios, jūsų nuomone, negalite mankštintis?
Jei bent vienas atsakymas teigiamas, prieš pradėdami mankštintis, jūs turite pasitarti su gydytoju. Mankštinkitės jums maloniu tempu. Jei pailsėję 10 min. jūs dar nesijaučiate gerai, vadinasi, ėmėtės per sunkios užduoties. Jei krūvio metu dūstate, jaučiate galvos svaigimą, silpnumą ar kitus nemalonius pojūčius, jūs treniruojatės pernelyg intensyviai. Sudarykite artimų ir tolimų tikslų sąrašą ir džiaukitės kiekvienu laimėjimu, nors ir nedideliu!